Nasza szkoła podpisała porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji. Tym samym możemy naszym uczniom wydać dokument elektroniczny – mLegitymacja, który będzie funkcjonował wraz z dokumentem tradycyjnym.
Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej. Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:
- potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
- skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.
Dzięki mLegitymacji możesz zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie Twojego telefonu (wg https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna).
Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!
Kolejność działań:
- Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły. Wniosek jest tutaj.
- Jeżeli mLegitymacja wydawana jest po raz pierwszy do wniosku należy dołączyć zdjęcie ucznia lub przesłać cyfrowo za pomocą dzienniczka elektronicznego Vulcan. Rodzic może również skorzystać z bezpłatnego Generatora Zdjęć do mLegitymacji, który automatycznie wykadruje zdjęcie tak, żeby spełniało wymogi dotyczące zdjęcia do mLegitymacji. Link do kreatora – TUTAJ.
- Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica w sekretariacie).
- Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
- Aby anulować mLegitymację (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Wniosek znajduje się TUTAJ. Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym.
Tutaj -opis kreatora zdjęć do mLegitymacji
Ważne linki: